Fabius von Gugel



Internet on ehtymätön tietolähde, myös Fabius von Gugel:n osalta. Vuosisatojen ja vuosisatojen mittainen inhimillinen tieto Fabius von Gugel:stä on valunut ja valuu edelleen verkkoon, ja juuri siksi siihen on niin vaikea päästä käsiksi, sillä löydämme paikkoja, joissa navigointi voi olla vaikeaa tai jopa epäkäytännöllistä. Ehdotuksemme on, ettet haaksirikkoutuisi Fabius von Gugel:ää koskevien tietojen mereen ja että pääsisit kaikkiin viisauden satamiin nopeasti ja tehokkaasti.

Tässä tarkoituksessa olemme tehneet jotain, joka menee pidemmälle kuin itsestäänselvyys, keräämällä ajantasaisimmat ja parhaiten selitetyt tiedot Fabius von Gugel:stä. Olemme myös järjestäneet sen niin, että se on helppolukuinen, minimalistisen ja miellyttävän muotoilun ansiosta, mikä takaa parhaan käyttökokemuksen ja lyhimmän latausajan. Teemme sen sinulle helpoksi, jotta sinun tarvitsee vain huolehtia siitä, että opit kaiken Fabius von Gugel:stä! Jos siis olet sitä mieltä, että olemme saavuttaneet tarkoituksemme ja tiedät jo kaiken, mitä halusit tietää Fabius von Gugel:stä, otamme sinut mielellämme takaisin näihin sapientiafi.com:n rauhallisiin meriin, kun tiedon nälkäsi herää uudelleen.

Fabius Freiherr Gugel von Brandt ja Diepoltsdorf (syntynyt Syyskuu 13, 1910 in Worms ; Marraskuu 28, 2000 in Munich ) oli saksalainen fantastinen-surrealistisia valmistelija, graafikko, maalari, lavastaja, posliini suunnittelija ja runoilija.

Lainata

  • Ole aikaasi vastaan, sanoin itselleni, kun näin ensimmäisen kerran ruokasi selvästi.

Elämä

Lapsuus ja murrosikä

Syntyneen aatelissuvun Gugel von Brandtin ja Diepoltsdorfin toisena pojana Wormsissa, paroni Horst Rüdiger Fabius von Gugel varttui Münchenissä vuodesta 1912. Kaarle V nosti entisen Nürnbergin patrianusperheen keisarilliseen aatelistoon vuonna 1543 ja Baijerin linja Baijerin paroniasemaan vuonna 1812.

Hän oli ollut taiteellisesti aktiivinen jo varhaisesta nuoruudesta lähtien, ja München näytti hänelle olevan sopiva kasvualusta. Mathias Grünewaldin (1475 / 801528) Isenheimin alttaritaulu oli tuotu Colmarista Müncheniin ensimmäisen maailmansodan aikana, ja sillä oli Otto Dixin (18911969) kuvien tavoin suuri vaikutus nuoreen Fabiusiin. Hän osallistui Knirrschuleen ja osallistui myöhemmin maalaustekniikan kursseille professori Max Doernerin (1870-1939) kanssa. Hän suoritti kouluuransa Augsburgissa 20-luvun lopulla.

Rooma ja Pariisi

Seurasi pysyminen Roomassa ja Pariisissa . Roomassa, jossa hän oli jo kuudentoista vuoden ikäinen, hän suoritti alastopiirtokurssin paikallisessa Scuola del nudo -akatemiassa . Hän tutustui Pariisiin 1930-luvulla tuolloin Ranskan Saksan-suurlähettilään André François-Poncetin (18871978) vieraana, jonka poikien Fabius von Gugelin ystävät.

Sodan vuodet

Vuonna 1939 Fabius von Gugel vedettiin Pariisista tulevaan Wehrmachtiin , jonne hän oli suunnitellut ensimmäisen näyttelyn . Hyödyntäen perheen yhteyksiä hänet siirrettiin Saksan suurlähetystöön Roomassa radio-operaattorina, kun hän oli osallistunut etulinjan taisteluihin Alsacessa ja valmistunut armeijan tiedustelukoulusta . Sodan viimeisten vuosien myllerryksessä hän palasi Müncheniin liittolaisten, natsien ja italialaisten partisaanien rintamien välillä.

Sodanjälkeiset vuodet Italiassa

Pian palattuaan Müncheniin hänet vedettiin takaisin Roomaan. Vuonna 1947 hän asui siellä amerikkalaisen ystävänsä luona Via San Teodorossa. Pian hän löysi yhteyden paikalliseen taiteeseen kohtaamalla arkkitehti ja taidemaalari Fabrizio Clericin (19131993) ja taidemaalari Leonor Finin (19081996) piirustusten näyttelyssä . Giorgio de Chirico (18881978) tarjosi Fabius von Gugelille studioyhteisön, jonka hän kuitenkin hylkäsi voidakseen työskennellä väliaikaisesti ystävänsä, chileläisen taidemaalari Roberto Mattan (19112002) kanssa. Clerici palkkasi Gugelin suunnittelemaan sisätiloja ja suositteli häntä lavastusten suunnitteluun oopperaesityksille Roomassa. Myös Clericin sovittelussa Gugel tutustui Federico Felliniin (19201993) ja hänet pyydettiin asettamaan Luci del Varietà -elokuvalleen erilaisia kohtauksia , jotka kuitenkin leikattiin uudelleen valmiissa elokuvassa. Hänen äitinsä sairaus toi Fabius von Gugelin takaisin Müncheniin.

Fabius von Gugel, Thomas Mann ja Palestrinan paholainen

Fabius von Gugel esitteli piirustuksensa vuonna 1953 Rooman Galleria dell'Obeliscossa. Samanaikaisesti Thomas Mann (18751955) asui vaimonsa Katian kanssa italialaisen kustantajansa Arnoldo Mondadorin (18891971) vieraana Roomassa ja asui siellä Hotel Excelsiorissa. Gugel käytti tilaisuutta ja sopi tapaamisen Thomas Mannin kanssa, sillä hänellä oli perimmäinen motiivi voittaa Mann hänen teostensa arvosteluun tai jopa näyttelyn esittelypuheeksi. Vaikka hän näytti Thomas Mannille hänen Tuhkimo-piirustuksensa, joita viimeksi mainittu katsoi suurella mielenkiinnolla, Thomas Mann kertoi näkystä, jonka hänellä oli jo vuonna 1895 Palestrinan kivihallissa, kun hän joutui yhtäkkiä kohtaamaan paholaista. Gugelin mukaan Mann kuvasi, että "... iltapäivän kuumuudessa yhtäkkiä mustalla sohvalla istuen näki muukalaisen, jonka hän tiesi olevan kukaan muu kuin paholainen". (Lainattu Peter de Mendelssohnilta : Der Zauberer . Frankfurt / Main 1975, s.293).

München ja maailma

Vuodesta 1956 hän asui jälleen Münchenissä. Teossuunnittelutilaukset veivät hänet yhä uudelleen muihin paikkoihin, mukaan lukien takaisin Roomaan. Hän meni monille matkoille, esim. B. Pariisiin, jossa hän tutustui Max Ernstiin (18911976); Maailmamatkat veivät hänet Pohjois-Afrikkaan ja Intiaan, mikä heijastui myös hänen työhönsä. Itse Saksassa Fabius von Gugel tunnustettiin vähän taiteilijaksi. Hän vihasi abstraktia taidetta, jota kunnioitettiin Saksassa sodan jälkeen, mutta hän ei myöskään halunnut liittyä surrealisteihin heidän tyytymättömyydellään. Hän jatkoi työskentelyä näyttämölle (mukaan lukien ohjaajat Axel von Ambesser ja Fritz Kortner ) ja suunnittelijana posliinitehtaalla Selbissä . Hänen vapaa työnsä, lähinnä piirustukset ja grafiikka, kasvoi jatkuvasti, vaikka Fabius von Gugel vei aikaa vievää enemmän kuin hän olisi halunnut tilaustöistään. Vuonna 1978 hän sai Schwabingin taidepalkinnon maalauksesta ja grafiikasta ja vuonna 1993 taidepalkinnon "München Glows". Fabius von Gugel kuoli marraskuussa 2000. Hänet haudattiin Sindelsdorfin perheen kryptaan. Muistopuheen , kuten Hartmann-gallerian syntymäpäiväjuhlat, piti taidehistorioitsija Alexander Rauch .

tehdas

Taidehistorioitsija Gustav René Hocke (19081985) näki maneristisia taipumuksia Fabius von Gugelin teoksessa . Hocke kirjoitti teoksessaan: Manierismi. Maailma labyrinttina, joka on manerististen taiteilijoiden olennainen piirre, on affiniteetti omaan sukupuoleensa. Gugelin pääteos Aschen -Brödel tai kadonnut kenkä (1946/48) paljastaa ainakin kriittisen suhteen feminiinimaailmaan. Gugel itsensä tyylitelty itsensä Revenant , kuten eilen miehen , jonka hän perusteli sen kanssa, että useat hänen esivanhempien voi vain päättää toisintaa korkeassa iässä, jotta hän voisi todella on syntynyt vähintään 200 vuotta aikaisemmin. Tässä valossa ei ole ihme, että Fabius maalasi ja piirsi vanhoja mestareita barokkityyliin. Hänen taipumuksensa lavamuotoiluun voidaan selittää myös tällä barokkityylisellä tahdolla.

Gugel käsitteli kuvissaan todellisia kokemuksia, mutta myös unelmia ja mielikuvituksia, jotka juurtuvat hänen pelkoihinsa ja masennuksiinsa. "Gugelin tarkat unelmaprotokollat ovat mielenkiintoisimpia kokemuksia, joita fantastisella nykytaiteella on tarjottavanaan." ( Krichbaum / Zondergeld 1977). Fabius von Gugel erottautui henkilökohtaisesti surrealisteista, jotka jättivät saksalaisen taiteilijan huomiotta toisen maailmansodan jälkeen , ja syytti Salvador Dalía hänen ideoidensa plagioinnista.

Bad Frankenhausenin panoraamamuseossa Gugelin teoksesta nimeltä Muu maailma (joulukuu 1998 - helmikuu 1999) jälkeen taiteilija päätti vähän ennen kuolemaansa siirtää suuren osan maalauksestaan ja graafisesta teoksestaan Panorama-museoon.

Toimii

  • Aktaion (noin 1935/37), öljy kankaalle 54,5 × 65,5 cm
  • Aschen-Brödel tai Kadonnut kenkä (1946/1948), 30 piirustusta, kukin 21,5 × 31,9 cm, tekstillä (pidetään keskeisenä teoksena)
  • Die Nacht (1952), kynän piirustus, 23,5 × 32 cm
  • Librorum Triumphus. Kuparikaiverrus. Kustantaja Heinz Moos, München 1965.
  • Theologit (1977), etsaus 27 × 20 cm
  • Metsästys on riistaa (1980) vanhempi, litografia 41 × 57 cm
  • Ylistys epätoivoon (1984), 38 runoa

kirjallisuus

  • Jörg Krichbaum , Rein A.Zondergeld : DuMontin pieni fantastisen maalauksen sanakirja . DuMont, Köln 1977, ISBN 3-7701-0908-2 .
  • Richard P. Hartmann (toim.), Hans H. Hofstätter (teksti): Fabius von Gugel, Piirtotyö . Galleria RP Hartmann, München 1980.
  • Richard P.Hartmann (Toim.): Fabius von Gugel, Das Graphische Werk . Galerie RP Hartmann, München, DuMont Schauberg, Köln 1982, ISBN 3-7701-1452-3 .
  • Alexander Rauch, Fabius von Gugel, surrealismin vanha mestari Münchenissä - 80-vuotispäivänään julkaisussa: Hyvät osoitteet, lokakuu 1990.
  • Alexander Rauch, Fabius von Gugel - Münchenin taidepalkinnon kunnioittaminen syttyy, julkaisussa: Top-Magazin-München, talvi 1993 Gerd Lindner (toim.): Fabius von Gugel, Muu maailma . Panorama-museo, Bad Frankenhausen 1998, ISBN 3-9805312-6-0 (omaelämäkerrallisilla tiedoilla).
  • Michael Nungesser : Upea luonnos Fabius von Gugel pyyhekumina ja litografina . Julkaisussa: Graphische Kunst , Heft 53 (1999), s. 60-63 ( ISSN  0342-3158 ). (Nungesser lainaa virheellisesti Gugelin sanan ajan tuomiosta kasvona !)

nettilinkit

Opiniones de nuestros usuarios

Jutta Viitala

Tämä viesti aiheesta _muuttuja on voittanut minulle vedon, mitä vähemmän jättää hyvät pisteet., Tieto aiheesta _muuttuja on voittanut minulle vedon, mitä vähemmän jättää hyvät pisteet.

Petra Kulmala

Tarvitsin jotain erilaista tietoa Fabius von Gugel, ei niitä tyypillisiä juttuja, joita aina lukee internetissä, ja pidin tästä _muuttuja-artikkelista., Hieno artikkeli Fabius von Gugel., Hieno artikkeli Fabius von Gugel

Kristian Tiainen

Kiitos tästä Fabius von Gugel koskevasta kirjoituksesta, juuri sitä tarvitsin., Kiitos tästä Fabius von Gugel koskevasta kirjoituksesta, juuri sitä tarvitsin.