Glaive



Internet on ehtymätön tietolähde, myös Glaive:n osalta. Vuosisatojen ja vuosisatojen mittainen inhimillinen tieto Glaive:stä on valunut ja valuu edelleen verkkoon, ja juuri siksi siihen on niin vaikea päästä käsiksi, sillä löydämme paikkoja, joissa navigointi voi olla vaikeaa tai jopa epäkäytännöllistä. Ehdotuksemme on, ettet haaksirikkoutuisi Glaive:ää koskevien tietojen mereen ja että pääsisit kaikkiin viisauden satamiin nopeasti ja tehokkaasti.

Tässä tarkoituksessa olemme tehneet jotain, joka menee pidemmälle kuin itsestäänselvyys, keräämällä ajantasaisimmat ja parhaiten selitetyt tiedot Glaive:stä. Olemme myös järjestäneet sen niin, että se on helppolukuinen, minimalistisen ja miellyttävän muotoilun ansiosta, mikä takaa parhaan käyttökokemuksen ja lyhimmän latausajan. Teemme sen sinulle helpoksi, jotta sinun tarvitsee vain huolehtia siitä, että opit kaiken Glaive:stä! Jos siis olet sitä mieltä, että olemme saavuttaneet tarkoituksemme ja tiedät jo kaiken, mitä halusit tietää Glaive:stä, otamme sinut mielellämme takaisin näihin sapientiafi.com:n rauhallisiin meriin, kun tiedon nälkäsi herää uudelleen.

In Myöhäiskeskiajalla, glaive (tunnetaan myös kypärä ) oli pienin yksikkö ratsuväki , eli Knight (gleevner), jossa kolmesta neljään miehen seurue . Termi tulee ranskalaisesta kielestä , joka puolestaan on johdettu latinankielisestä gladiusista . Termiä glaive käytettiin vain Pyhässä Rooman valtakunnassa .

rakentaminen

Glaive vuonna keskiajalla koostui pienen ryhmän asennettu ja unridden miehiä, jotka olivat kokeneita aseiden käyttö, usein palvelijat raskaasti aseistettuja ritari, ns Glevner. Se oli ritari, jolla oli ratsastushevonen ja taisteluhevonen , kirsikka ja kiväärimies, lasin jäsenten lukumäärä vaihteli huomattavasti. Glaive ei ollut taktinen kokoonpano , mutta se oli keino määrittää aseisiin kykenevien miesten lukumäärä.

Esiintyminen

Kun fiefdom ei enää ollut perusta sotilaallisen vallan perustamiselle myöhään keskiajalla, laskettiin tosiasiallisesti. Maallisten ja henkisten feodaalisten herrojen oli annettava glaive. Pyhän Rooman valtakunnan valitsijat saivat korkeimman arvosanan, heillä oli neljäkymmentä - viisikymmentä lasia. Baijerin herttuoiden täytyi antaa vain kahdeksan lasia, kun taas esimerkiksi rikkaan Nürnbergin vapaan kaupungin oli annettava kolmekymmentä.

Glaivijärjestelmä otettiin käyttöön kaupungeissa ennen kuningas Sigismund käytti sitä keisarillisen armeijan perustamiseen. Kuningas Sigismund tilasi palvelun jokaiselle 20. ja 25. miehelle vuosina 1426 ja 1431. Sotilaallisesti glaive osoittautui huonommaksi kuin husseitit ja palkkasoturit . Kuten hussilaiset, lasit eivät olleet innoittaneet kansallista ja uskonnollista intoa, eikä heillä ollut taloudellista kannustinta palkkasotureille. Vuonna 1467 glaive-järjestelmä oli lakkautettava, mutta muut apuvälineet olivat yhtä tehottomia. Lisäksi kansalaisryhmiä , kaupunkien nosti oman palkkasoturi armeijoita, jotka näyttivät ovat työskennelleet jo jonkin aikaa, mutta myös mukana riskejä. Yhteiskunnan lika kokoontui näihin palkkasotajiin, ja moraali oli harvoin korkea. Koska he tulivat kaikkialta, heiltä puuttui kokemus yhteisestä toiminnasta.

Kun kuningas Sigismund pyysi Nürnbergin valtiopäiviltä vuonna 1426 6000 armeijan armeijaa taistelemaan hussilaisia vastaan, hänen vasallinsa vastasivat vain, että tämän kokoisen armeijan kasvattaminen Pyhän Rooman valtakunnassa oli mahdotonta. Ja jos se voitaisiin perustaa, se ei voisi ruokkia Böömissä käytettävissä olevista resursseista. He halusivat toimittaa 30004000 lasia, jos kaupungit antaisivat vielä 1000. Mutta kaupungit väittivät, että tämä määrä oli heidän mahdollisuuksiensa ulkopuolella. Niin kuningas Sigismund marssi pienemmällä armeijan odotettua, jonka taistelut moraali oli lisäksi epävarmaa, Bohemia kohti Aussig on Elbe , joka oli pysynyt uskollisena kuningas ja piirittivät Hussites ( taistelu Aussig ). Valtakunnan glaive loisti heidän poissaolonsa. Noin viisi vuotta myöhemmin Reichstag päätti pystyttää 8200 lasia, vaikka vuonna 1426 pidettiin mahdottomana pystyttää 6000 lasia.

Katso myös

Kirjallisuus / lähde

  • HW Koch: Kuvitettu sotatapahtumien historia keskiajalla , s. 170171, Bechtermünz Verlag, ISBN 3-8289-0321-5

Yksittäiset todisteet

  1. Vrt. Georg Liebe: Soldat und Waffenhandwerk , Leipzig 1899, s.8
  2. Joachim Ehlers: Die Ritter , s.79
  3. Vrt. Georg Liebe: Soldat und Waffenhandwerk , Leipzig 1899, s.8

Opiniones de nuestros usuarios

Kerstin Hirvonen

En tiedä, miten päädyin tähän Glaive käsittelevään artikkeliin, mutta pidin siitä kovasti.

Matilda Ojala

Tämä viesti Glaivesta oli juuri sitä, mitä halusin löytää.

Anette Eklund

Glaive koskeva artikkeli on täydellinen ja hyvin selitetty. En ottaisi pois tai lisäisi pilkkua., Glaive koskeva artikkeli on täydellinen ja hyvin selitetty