Globaali strategiapeli



Internet on ehtymätön tietolähde, myös Globaali strategiapeli:n osalta. Vuosisatojen ja vuosisatojen mittainen inhimillinen tieto Globaali strategiapeli:stä on valunut ja valuu edelleen verkkoon, ja juuri siksi siihen on niin vaikea päästä käsiksi, sillä löydämme paikkoja, joissa navigointi voi olla vaikeaa tai jopa epäkäytännöllistä. Ehdotuksemme on, ettet haaksirikkoutuisi Globaali strategiapeli:ää koskevien tietojen mereen ja että pääsisit kaikkiin viisauden satamiin nopeasti ja tehokkaasti.

Tässä tarkoituksessa olemme tehneet jotain, joka menee pidemmälle kuin itsestäänselvyys, keräämällä ajantasaisimmat ja parhaiten selitetyt tiedot Globaali strategiapeli:stä. Olemme myös järjestäneet sen niin, että se on helppolukuinen, minimalistisen ja miellyttävän muotoilun ansiosta, mikä takaa parhaan käyttökokemuksen ja lyhimmän latausajan. Teemme sen sinulle helpoksi, jotta sinun tarvitsee vain huolehtia siitä, että opit kaiken Globaali strategiapeli:stä! Jos siis olet sitä mieltä, että olemme saavuttaneet tarkoituksemme ja tiedät jo kaiken, mitä halusit tietää Globaali strategiapeli:stä, otamme sinut mielellämme takaisin näihin sapientiafi.com:n rauhallisiin meriin, kun tiedon nälkäsi herää uudelleen.

Koska Global strategia pelit (myös yksinkertaisesti globaali strategia , joskus 4X strategia ), kaikki tietokone strategiapeleistä tarkoitetaan toimenpiteitä, jossa pelaaja ohjaa paitsi yksittäisiä yksiköitä, armeijoita tai kaupungeissa, mutta toimintaa koko valtion ohjaa.

alkuperä

Alan Emrich tiivistää neljään peruskäsitteet, jonka mukaan pelin mekaniikka jokaisen globaalin strategian peli toimii, kuten "partio, leviää hyödyntämällä, sammuva" ( engl. E x plore, E x pand, E x ploit, e X lopettaa, tästä johtuen termi "4X -strategiapeli"): maailmankartan selvittäminen, kaupunkien, maakuntien ja maiden rakentaminen ja laajentaminen, uusien tekniikoiden kehittäminen, vihamielisiä kansoja vastaan taisteleminen.

4X -pelien luonnehdinta ja historia

Yksi tämän genren tunnetuimmista edustajista on Sid Meierin Civilization- pelisarja . Muita tunnettuja genren edustajia ovat epävirallinen seuraaja Sid Meierin Alpha Centauri , Civilization: Call to Power , Orionin mestari avaruudessa , Endless Space -sarja, jossa voitat galaksin, tai Stellaris , joka myös asetetaan avaruudessa, mutta toimii reaaliajassa. Myös z. B. Empire Earth on reaaliaikainen strategiapeli, joka toimii 4X-periaatteella. Ominaisuudet monet globaalit strategiapeleistä ovat etsintä uusien teknologioiden avulla on teknologia puu , ohjaus ja valmistelu sotilasjoukot sekä rakentamisen ja johtamisen kaupunki- ja tuotanto-teknisiä infrastruktuureja.

tarina

alkuperä

Varhaisiin 4X-peleihin vaikuttivat lauta- ja tekstipohjaiset tietokonepelit 1970-luvulta. Cosmic Balance II , Andromeda Conquest ja Reach for the Stars julkaistiin vuonna 1983, ja niitä pidetään nyt takautuvasti 4X -peleinä. Vaikka Andromeda Conquest oli vain yksinkertainen peli imperiumin laajentamiseksi, Reach for the Stars esitteli talouskasvun, teknologisen kehityksen ja valloituksen välisen suhteen.

Vuonna 1991 Sid Meier julkaisi sivilisaation ja popularisoi tyylilajista yleiseksi tullut yksityiskohtaisuus. Sid Meier's Civilization vaikutti lautapeleihin, kuten Risk ja Avalon Hill -lautapeli, jota kutsutaan myös sivilisaatioksi . Samankaltaisuus tietokonepelin Civilization ja lautapelin välillä on diplomatian ja teknologisen kehityksen tärkeys. Sid Meier's Civilizationiin vaikuttivat myös PC -pelit, kuten kaupunginhallintapeli SimCity ja sotapeli Empire . Armada 2525 julkaistiin myös vuonna 1991, ja Chicago Tribune mainitsi sen vuoden parhaaksi avaruuspeliksi. Jatko -osa Armada 2526 julkaistiin vuonna 2009.

Vuonna 1991 julkaistiin kaksi erittäin vaikuttavaa avaruuspeliä. VGA Planets julkaistiin PC: lle, kun taas Spaceward Ho! ilmestyi Macintoshiin . Vaikka 4X -avaruuspeleihin vaikutti viime kädessä enemmän VGA -planeettojen monimutkaisuus , Spaceward Ho! Ylistys suhteellisen yksinkertaisesta mutta hienostuneesta pelisuunnittelusta. Spaceward Ho! on tunnettu samankaltaisuudestaan Master of Orion -peliin yksinkertaisella mutta syvällisellä pelattavuudellaan. Master of Orion käytti myös aiempia 4X -pelejä, kuten Reach for the Stars , ja sitä pidetään klassisena pelinä, joka asettaa uuden standardin lajityypille. Esikatselussa Master of Orionista Emrich loi termin "XXXX" kuvaamaan uutta lajityyppiä. Lopulta peliteollisuus hyväksyi "4X" -merkin, ja sitä käytetään nyt useissa aiemmissa pelijulkaisuissa.

Huipentuma

Civilizationin ja Master of Orionin menestyksen jälkeen muut kehittäjät alkoivat julkaista omia 4X -pelejään. Vuonna 1994 Stardock julkaisi ensimmäisen version Galactic Civilizations sarjan for OS / 2 , ja pitkäikäisen Space Empires -sarjan alkoi shareware . Nousu ja tähdet! julkaistiin vuonna 1995, ja molemmat jatkoivat genren keskittymistä strategiseen syvyyteen ja imperiumin hallintaan. Samaan aikaan Civilization ja Master of Orion -pelisarja laajennettiin sisältämään Macintosh -versiot. Sid Meierin tiimi tuotti myös kolonisaation vuonna 1994 ja sivilisaation II vuonna 1996 , kun taas Simtex julkaisi Master of Orionin vuonna 1993 , Master of Magicin vuonna 1994 ja Master of Orion II: n vuonna 1996 .

1990-luvun lopulla reaaliaikaiset strategiapelit alkoivat ylittää vuoropohjaisten pelien myynnin. Kun niiden suosio kasvoi, keskeiset 4X -kehittäjät joutuivat vaikeuksiin. Sid Meierin Firaxis Games julkaisi Sid Meierin Alpha Centaurin vuonna 1999 kriitikoiden suosiolle, mutta peli ei vastannut kaupallisia odotuksia. Civilization III kohtasi kehitysongelmia, ja sen julkaisu kiirehti vuonna 2001. Huolimatta Master of Orion III: n jännityksestä , sen vuoden 2003 julkaisua arvosteltiin pelaajien hallinnan puutteen, huonon käyttöliittymän ja huonon tekoälyn vuoksi . Videopelien julkaisijat alkoivat lopulta riskikarttaa rahoittaa 4X -pelien kehittämistä.

Reaaliaikainen hybridi 4X

Lopulta julkaistiin 4X reaaliaikaisia pelejä, kuten: B. Imperium Galactica vuonna 1997, Starships Unlimited vuonna 2001 ja Sword of the Stars vuonna 2006 yhdistelmällä vuoropohjaista strategiaa ja reaaliaikaista taktista taistelua. 4X: n ja reaaliaikaisen strategiapelin yhdistelmä sai Ironclad Gamesin markkinoimaan vuonna 2008 julkaistua versiotaan Sins of a Solar Empire RT4X-pelinä. Tämä ominaisuuksien yhdistelmä ansaitsi pelille vuoden 2008 parhaan pelin maininnan, mukaan lukien GameSpot -palkinto parhaasta strategiapelistä ja IGN -palkinto parhaasta PC -pelistä.

Lautapelien ja videopelien välinen ristiviemennys jatkui. Esimerkiksi jotkut Master of Orion III: n piirteet siirrettiin Twilight Imperium -lautapelin ensimmäisestä painoksesta . Jopa Sins of a Solar Empire sai inspiraationsa ideasta sovittaa lautapeli Buck Rogers Battle for the 25th Century reaaliaikaiseksi videopeliksi. Päinvastaiseen suuntaan Eagle Games teki vuonna 2002 lautapelimuunnoksen Sid Meier's Civilizationista , joka oli täysin erilainen kuin lautapeli, joka oli innoittanut tietokonepelin.

Lähihistoria

Vuonna 2003 Stardock julkaisi uusinnan Galaktisista sivilisaatioista , joka sai kiitosta kriitikoilta, jotka pitivät peliä korvikkeena Master of Orion -sarjalle. Vuonna 2004 Creative Assembly julkaisi kriitikoiden ylistämän Rome: Total Warin , joka on synnyttänyt monia jatko -osia. Civilization IV julkaistiin vuoden 2005 lopulla, ja useat kriitikot, kuten GameSpot ja GameSpy, tunnustivat sen vuoden PC -peliksi. Sitä pidetään nyt yhtenä historian suurimmista tietokonepeleistä, ja IGN arvioi sen kaikkien aikojen toiseksi parhaaksi tietokonepeliksi. Vuoteen 2008 mennessä Civilization -franchising oli myynyt yli kahdeksan miljoonaa kappaletta sen jälkeen, kun Civilization Revolution julkaistiin pelikonsoleille , Civilization V vuonna 2010 ja Civilization VI vuonna 2016. Samaan aikaan Stardock julkaisi Galactic Civilizations II: n , jota GameSpy kutsui kuudenneksi parhaaksi PC -peliksi vuonna 2006. Lisäksi ranskalainen kehittäjä Amplitude Studios julkaisi sekä Endless Space että Endless Legend . Nämä menestykset saivat Stardocks Brad Wardellin väittämään, että 4X -peleillä on erinomainen kasvupotentiaali etenkin vähemmän kovien pelaajien keskuudessa. Tämä on 4X-pelaajien uskollisen tukikohdan lisäksi, joka tukee ilmaisia ohjelmistoversioita , kuten Freeciv , FreeCol , FreeOrion , Golden Age of Civilizations ja C-evo .

Katso myös

nettilinkit

Commons : Global Strategy Games  - Kokoelma kuvia, videoita ja äänitiedostoja

Yksilöllisiä todisteita

  1. ^ Rolf F. Nohr: Liiketoimintasimulaatiopelit 1955-1975: Yrittäjyyden tuottaminen pelissä. Yhteistyössä Tobias Conradi, Tim Glaser, Kerstin Hoffmann ja Theo Röhle . LIT Verlag Münster, 2019, ISBN 978-3-643-14453-9 ( google.de [käytetty 19. huhtikuuta 2020]).
  2. Erityisvieraat. 30. elokuuta 2014, käytetty 19. huhtikuuta 2020 .
  3. Selitys: Mitä ovat 4X -strategiapelit | TippCenter. Haettu 4. huhtikuuta 2019 .
  4. Master of Orion - Mitä 4X tarkoittaa 28. elokuuta 2016, käytetty 19. huhtikuuta 2020 .
  5. 4X -pelit. 18. kesäkuuta 2008, käytetty 28. huhtikuuta 2020 .
  6. Rich "Zdim" Carlson of Looking Glass Studios: The History of Computer Games - Part I. In: GameSpy.com. 17. kesäkuuta 2008, käytetty 19. huhtikuuta 2020 .
  7. ^ Space Empire Games -historian osa 1. Julkaisussa: GameSpot. 8. maaliskuuta 2013, käytetty 19. huhtikuuta 2020 .
  8. IGN Videogame Hall of Fame: Civilization. 5. toukokuuta 2008, katsottu 19. huhtikuuta 2020 .
  9. PARAS JA PARAS VUODEN 1991 julkaisussa: Chicago Tribune. Haettu 19. huhtikuuta 2020 .
  10. Armada 2526 Hands On - IGN. Käytetty 19. huhtikuuta 2020 .
  11. Space Empire Gamesin historia, osa 3. Julkaisussa: GameSpot. 2. tammikuuta 2013, käytetty 19. huhtikuuta 2020 .
  12. ^ Kaikkien aikojen suurimmat pelit: Master of Orion. Julkaisussa: GameSpot. Haettu 19. huhtikuuta 2020 (amerikkalainen englanti).
  13. GameSpy.com - Artikkeli: Strategiapelit: Osa IV - Alussa. 8. tammikuuta 2008, käytetty 19. huhtikuuta 2020 .
  14. ^ MobyGames - Sid Meierin sivilisaatio . MobyGames. Arkistoitu alkuperäisestä 16. kesäkuuta 2008. Haettu 24. kesäkuuta 2008.
  15. Sid Meierin videopelilaitteet (tyylilajittain). Haettu 19. huhtikuuta 2020 .
  16. MobyGames: Peliselain. Haettu 19. huhtikuuta 2020 .
  17. Alpha Centauri | Miksi he eivät ole tehneet tätä | Eskapisti. Käytetty 19. huhtikuuta 2020 .
  18. GameSpy's Game of the Year 2006. 8. huhtikuuta 2008, katsottu 19. huhtikuuta 2020 .
  19. ^ Aurinkovaltakunnan syntejä. Julkaisussa: IGN. Käytetty 19. huhtikuuta 2020 .
  20. IGN PC: Vuoden PC -peli 2008. 3. marraskuuta 2013, katsottu 19. huhtikuuta 2020 .
  21. Gamasutran Best Of 2008. Käytetty 19. huhtikuuta 2020 (englanti).
  22. Master of Orion III - Virallinen verkkosivusto - Suunnittelijan päiväkirja. Haettu 19. huhtikuuta 2020 .
  23. ^ Post mortem: Ironclad / Stardockin synnit aurinkovaltakunnassa. Käytetty 19. huhtikuuta 2020 .
  24. Andrew S.Bub: Eagle Gamesin Glen Drover puhuu merirosvoista, The Boardgame! . GameSpy. 20. elokuuta 2004. Arkistoitu alkuperäisestä 9. heinäkuuta 2008. Haettu 26. heinäkuuta 2008.
  25. Kieron Gillen: Galaktiset sivilisaatiot II: Dread Lords. Julkaisussa: Eurogamer. 6. maaliskuuta 2006, käytetty 19. huhtikuuta 2020 .
  26. Civilization IV. 5. syyskuuta 2008, katsottu 19. huhtikuuta 2020 .
  27. Kaikkien aikojen 25 parasta PC -peliä. Julkaisussa: IGN. Käytetty 19. huhtikuuta 2020 .
  28. Matt Martin: Grand Theft Auto -sarjaa on myyty tähän mennessä 66 miljoonaa kappaletta . gamesindustry.biz. Arkistoitu alkuperäisestä 30. maaliskuuta 2008. Haettu 23. maaliskuuta 2008.
  29. Tom Bramwell: Firaxis selittää Civ PSP : n puutteen. Julkaisussa: Eurogamer. 16. heinäkuuta 2007, katsottu 19. huhtikuuta 2020 .
  30. 2K Games valloittaa tietokoneet julkaisemalla Sid Meier's Civilization V 21. syyskuuta 2010 Pohjois -Amerikassa . 2K pelit. 11. kesäkuuta 2010. Arkistoitu alkuperäisestä 1. heinäkuuta 2010. Haettu 23. heinäkuuta 2010.
  31. Alistair Wallis: Kysymyksiä ja vastauksia: Stardockin Wardell Talks GalCiv, Indie Power. Käytetty 19. huhtikuuta 2020 .
  32. Freeciv Windowsille (1999). Haettu 19. huhtikuuta 2020 .
  33. ^ Kuukauden projekti, helmikuu 2007. Julkaisussa: SourceForge Community Blog. 31. tammikuuta 2007, käytetty 19. huhtikuuta 2020 (amerikkalainen englanti).
  34. Tervetuloa - sivilisaatioiden kulta -aika. 12. tammikuuta 2016, käytetty 19. huhtikuuta 2020 .
  35. Oliver Clare: korvaamattomia voittoja. Julkaisussa: Eurogamer. 29. tammikuuta 2007, käytetty 19. huhtikuuta 2020 .

Opiniones de nuestros usuarios

Fredrik Hakala

Suuri löytö tämä artikkeli _muuttuja ja koko sivu. Se menee suoraan suosikkeihin., Hieno löytö tämä artikkeli _muuttuja ja koko sivu

Natalia Virta

Vihdoinkin artikkeli aiheesta _muuttuja, joka on helppolukuinen., Kiitos tästä kirjoituksesta aiheesta _muuttuja

Hanne Koivula

Löysin tietoa Globaali strategiapelista erittäin hyödylliseksi ja miellyttäväksi. Jos minun pitäisi sanoa 'mutta', se olisi ehkä se, että sen sanamuoto ei ole tarpeeksi kattava, mutta muuten se on loistava., _muuttuja-artikkeli on erittäin hyödyllinen ja miellyttävä., Artikkelin _muuttuja on erittäin hyödyllinen ja miellyttävä