Global Game Jam



Internet on ehtymätön tietolähde, myös Global Game Jam:n osalta. Vuosisatojen ja vuosisatojen mittainen inhimillinen tieto Global Game Jam:stä on valunut ja valuu edelleen verkkoon, ja juuri siksi siihen on niin vaikea päästä käsiksi, sillä löydämme paikkoja, joissa navigointi voi olla vaikeaa tai jopa epäkäytännöllistä. Ehdotuksemme on, ettet haaksirikkoutuisi Global Game Jam:ää koskevien tietojen mereen ja että pääsisit kaikkiin viisauden satamiin nopeasti ja tehokkaasti.

Tässä tarkoituksessa olemme tehneet jotain, joka menee pidemmälle kuin itsestäänselvyys, keräämällä ajantasaisimmat ja parhaiten selitetyt tiedot Global Game Jam:stä. Olemme myös järjestäneet sen niin, että se on helppolukuinen, minimalistisen ja miellyttävän muotoilun ansiosta, mikä takaa parhaan käyttökokemuksen ja lyhimmän latausajan. Teemme sen sinulle helpoksi, jotta sinun tarvitsee vain huolehtia siitä, että opit kaiken Global Game Jam:stä! Jos siis olet sitä mieltä, että olemme saavuttaneet tarkoituksemme ja tiedät jo kaiken, mitä halusit tietää Global Game Jam:stä, otamme sinut mielellämme takaisin näihin sapientiafi.com:n rauhallisiin meriin, kun tiedon nälkäsi herää uudelleen.

Global Game Jam ( GGJ ) on vuosittainen hajautettua peli hilloa . Nordic Game Jamin innoittamana GGJ perustettiin osana IGDA Bildungs SIG: tä (Special Interest Group) Susan Gold, Ian Schreiber, GOrm Lai ja Foaad Khosmood. Tavoitteena oli kannustaa luovuuteen, yhteistyöhön ja halukkuuteen kokeilla.

Tapahtumapaikoilla osallistujat muodostavat ensin ryhmiä ideoiden kehittämiseksi. Sitten nämä esitetään piki . Osallistujat löytävät nyt ideoita vastaavan ryhmän ja rakentavat siitä prototyypin . Työvaiheen lopussa tulokset esitetään toisilleen ja niitä voidaan toistaa. Tämä tapahtuu hyvin lyhyessä ajassa, joten keskitytään uusiin ideoihin ja vähemmän kehitettyihin prototyyppeihin.

Global Game Jam, Inc. on johtanut GGJ: tä vuodesta 2013 lähtien. Entisiä hallituksen jäseniä olivat Elonka Dunin , Lindsay Grace ja Zuraida Buter. Global Game Jam ® on rekisteröity tavaramerkki .

organisaatio

Ryhmien, jotka haluavat järjestää tapahtumapaikan, on pidettävä luettelo vaatimuksista. Nämä sisältävät

Jokainen paikka on aktiivinen 48 tuntia kullakin aikavyöhykkeellä. Aloitus on klo 17.00 paikallista aikaa aloituspäivänä ja päättyy myös klo 17.00 paikallista aikaa kaksi päivää myöhemmin. Suositellussa aikataulussa on lyhyt suunnitteluvaihe, tiiminhakuvaihe, jota seuraa kehitysvaihe. Viimeinen vaihe on suunniteltu viimeisenä päivänä klo 15.00 asti. Loput kaksi tuntia on suunniteltu esittelyyn ja testaamiseen. Vaatimusten luetteloon verrattuna aikataulu ei kuitenkaan ole sitova. Aihe julkistetaan klo 17.00, täsmällisesti jokaisella aikavyöhykkeellä. Luotetaan siihen, että muut aikavyöhykkeet eivät jaa aktiivisesti näitä tietoja. Osallistujia kehotetaan luomaan aiheeseen liittyviä pelejä.

Tarjolla on saavutusten puiteohjelma (tunnetaan myös nimellä hajauttajat ). Näiden pitäisi toimia uusien tai epätavallisten polkujen kehittämisessä.

viime tapahtumat

GameJam
-numero
Päivämäärä Tapahtumapaikat
(maat)

Lukumäärä osallistujaa
tuloksena olevat
pelit
Tapahtuman teema
1. 30. tammikuuta - 1. helmikuuta 2009 53 (23) 1650 370 Niin kauan kuin meillä on toisiamme,
meillä on aina ongelmia
2. 29. - 31. tammikuuta 2010 138 (39) 4300 900 Deception (ja muut aikavyöhykkeet
erityiskysymyksiä, u. A. katastrofi of Hazzard )
3. 28.-30.1.2011 169 (44) 6500 1500 kuolla
4 27.-29. Tammikuuta 2012 242 (47) 10684 2209 Kuva Ouroborosta .
5. 25.-27. tammikuuta 2013 319 (63) 16705 3248 Sydämenlyönnin ääni
6 24.-26. tammikuuta 2014 488 (72) 23198 4290 Emme näe asioita sellaisina kuin ne
ovat, vaan näemme ne sellaisina kuin olemme
7 23.-25. Tammikuuta 2015 518 (78) 28837 5438 Mitä nyt
8. 29. - 31. tammikuuta 2016 632 (93) 36164 6866 rituaali-
9. 20.-22. tammikuuta 2017 701 (95) 36401 7263 aallot
10. 26.-28. tammikuuta 2018 803 (108) 42811 8606 tarttuminen
11. 25.-27. tammikuuta 2019 860 (113) 47009 9010 Mitä koti sinulle merkitsee
12 31. tammikuuta - 1. helmikuuta 2020 934 (118) 48753 9601 korjaus
13. Online 27. - 31. tammikuuta 2021 585 virtuaalista (104) 28000+ 6000+ Kadonnut ja löydetty

Helmikuusta 2021 alkaen

Immateriaalioikeudet

Kaikki luodut pelit kuuluvat Creative Commons -lisenssin BY-NC-SA alle (attribuutio, ei-kaupallinen, jakelu samoin ehdoin). Pelit ovat edelleen tekijöidensä henkistä omaisuutta, mutta Global Game Jam saa mahdollisuuden käyttää mitä tahansa peliä mainostarkoituksiin. Kaikki pelit tallennetaan siis GGJ: n verkkosivustolle, mukaan lukien lähdekoodi .

Yksilöllisiä todisteita

  1. Tietoja ( fi ) 13. syyskuuta 2013. Käytetty 10. helmikuuta 2021.
  2. Tietoja . Julkaisussa: Global Game Jam . 13. syyskuuta 2013.
  3. Peruskysymykset ( en ) Arkistoitu alkuperäisestä 2. syyskuuta 2012. Haettu 14. helmikuuta 2011.
  4. a b c Global Game Jam . Julkaisussa: Global Game Jam .
  5. Global Game Jam Diversifiers . Julkaisussa: Official Global Game Jam Website . Haettu 19. huhtikuuta 2016.
  6. ^ Historia . Julkaisussa: Global Game Jam . 9. lokakuuta 2013.
  7. GGJ 2012 -teema .
  8. GGJ13 -teema .
  9. GGJ14 -teema! . Julkaisussa: Global Game Jam . 24. tammikuuta 2014.
  10. Twitch Jams 2015 # GGJ15 . Julkaisussa: GameDev.net .
  11. Global Game Jam 2018 -teemana on . Julkaisussa: Global Game Jam . 26. tammikuuta 2018.
  12. Global Game Jam 2019: n teema on . Julkaisussa: Global Game Jam . 25. tammikuuta 2019.
  13. GGJ 2020: n teema on ( fi ) julkaisussa: Global Game Jam . 31. tammikuuta 2020. Käytetty 27. helmikuuta 2021.
  14. History ( fi ) 9. lokakuuta 2013. Käytetty 10. helmikuuta 2021.
  15. ^ Creative Commons-Attribution-NonCommercial-ShareAlike 3.0 Unported . Haettu 8. helmikuuta 2011.

nettilinkit

Opiniones de nuestros usuarios

Kerstin Eskelinen

Tässä postauksessa Global Game Jam olen oppinut asioita, joita en tiennyt, joten voin nyt mennä nukkumaan

Janne Malinen

Tämä viesti Global Game Jamsta oli juuri sitä, mitä halusin löytää.

Niko Takala

Suuri löytö tämä artikkeli _muuttuja ja koko sivu. Se menee suoraan suosikkeihin., Hieno löytö tämä artikkeli _muuttuja ja koko sivu