Josef Danhauser



Internet on ehtymätön tietolähde, myös Josef Danhauser:n osalta. Vuosisatojen ja vuosisatojen mittainen inhimillinen tieto Josef Danhauser:stä on valunut ja valuu edelleen verkkoon, ja juuri siksi siihen on niin vaikea päästä käsiksi, sillä löydämme paikkoja, joissa navigointi voi olla vaikeaa tai jopa epäkäytännöllistä. Ehdotuksemme on, ettet haaksirikkoutuisi Josef Danhauser:ää koskevien tietojen mereen ja että pääsisit kaikkiin viisauden satamiin nopeasti ja tehokkaasti.

Tässä tarkoituksessa olemme tehneet jotain, joka menee pidemmälle kuin itsestäänselvyys, keräämällä ajantasaisimmat ja parhaiten selitetyt tiedot Josef Danhauser:stä. Olemme myös järjestäneet sen niin, että se on helppolukuinen, minimalistisen ja miellyttävän muotoilun ansiosta, mikä takaa parhaan käyttökokemuksen ja lyhimmän latausajan. Teemme sen sinulle helpoksi, jotta sinun tarvitsee vain huolehtia siitä, että opit kaiken Josef Danhauser:stä! Jos siis olet sitä mieltä, että olemme saavuttaneet tarkoituksemme ja tiedät jo kaiken, mitä halusit tietää Josef Danhauser:stä, otamme sinut mielellämme takaisin näihin sapientiafi.com:n rauhallisiin meriin, kun tiedon nälkäsi herää uudelleen.

Josef Franz Danhauser (syntynyt elokuu 19, 1805 vuonna Wienissä ; päivänä toukokuuta 4, 1845 siellä ) oli itävaltalainen taidemaalari ja graafikko ja biedermeier .

Elämä

Josef Danhauser oli huonekaluvalmistajan ja kuvanveistäjän Joseph Ulrich Danhauserin ja hänen vaimonsa Johanna Lambertin poika ja syntyi Laimgruben nro 30 talossa . Hänen nuoremmat veljensä olivat Franz, Carl ja Anton Danhauser.

Hänen isänsä antoi hänelle ensimmäiset piirustustunnit , vuodesta 1820 hän osallistui Wienin Kuvataideakatemiaan St. Annan kanssa ja oli historian maalauksessa Johann Peter Krafftin opiskelija . Vuonna 1826 hän näytti siellä ensimmäisen työnsä. Venetsian patriarkka Johann Ladislaus Pyrker kutsui Danhauserin Venetsiaan , jossa hän voi opiskella italialaisia mestareita, ja palasi samana vuonna Pyrkerin kanssa Triesten kautta Wieniin. Vuonna 1827 Danhauser asui Prahassa lyhyen aikaa isänsä kanssa . Tuona vuonna hän poisti kuoleman naamion edesmenneeltä Ludwig van Beethovenilta . Pyrker, josta oli nyt tullut Erlaun arkkipiispa , kutsui Danhauserin vuonna 1828, missä hän työskenteli pääasiassa kirkon puolesta.

Vuonna 1829 hänen isänsä kuoli ja Josef Danhauserin oli otettava haltuunsa isänsä huonekalutehdas. Tämä toiminta rasitti häntä niin paljon, että hän ei ollut enää taiteellisesti aktiivinen jonkin aikaa. Seuraavien vuosien aikana hän kuitenkin suunnitteli huonekaluja, jotka sävyttivät Wienissä.

Vuonna 1832 Danhauser jäi jälleen Egeriin ja aloitti maalaamisen. Vuonna 1836 hän sai Oscar-palkinnon maalauksesta Hagarin hylkääminen . Nyt hän kääntyi tyylilajimaalauksen puoleen , jossa hänen tärkeimmät teoksensa luotiin. Vuonna 1838 hänestä tuli historian maalauksen korjaaja akatemiassa ja samana vuonna hän meni naimisiin lääkärin tyttären Josephine Streitin kanssa. Heillä on kolme yhteistä lasta, Josef (1839), Marie (1841) ja Julie (1843).

Vuonna 1841 Danhauserista tuli historianmaalauksen professori akatemiassa. Vuonna 1842 hän kuitenkin erosi toimistostaan tehdäkseen kauan suunnitellun matkan wieniläisen valmistajan ja taiteellisen suojelijan Rudolf von Arthaberin kanssa . Hän matkusti Saksaan ja Hollantiin Gasteinin kautta. Josef Danhauser kuoli lavantautiin vuonna 1845 . Hänet haudattiin entiselle Hundsturmin hautausmaalle, ja kun se hylättiin , hänelle annettiin hauta Wienin hautausmaalle . Vuonna 1862 Danhausergasse Wien- Wiedenissä (4. piiri) nimettiin taiteilijan mukaan.

Toimii

Danhauser oli muotokuva- , historia- ja tyylimaalari. Hänen suurin merkitys on tyylilajimaalauksessa , jossa hänet voidaan nähdä Ferdinand Georg Waldmüllerin ja Peter Fendin rinnalla Wienin biedermeier-ajan tärkeimpänä maalarina. Hänen teoksissaan on selkeä sosiaalikriittinen huomautus, joka ei aina tehnyt hänestä ystäviä. Hänen kuvillaan on yksilöllinen kosketus ja henkilökohtainen käsitys, ja myös koloristinen arvo on huomattava.

  • Rudolf von Habsburg ja erakko Lilienfeldin kappelissa (Budapest, Kuvataidemuseo , inv. Nro 3024), 1825, öljy kankaalle, 72,7 × 58,8 cm
  • Wallenstein puukottaa itsensä kuolemaan Ottokarin telttaan - kohtaus Pyrkers Rudolphiasista (Budapest, Kuvataidemuseo, inv. Nro 151.B), 1825, öljy kankaalle, 59 × 73,8 cm
  • Ottokar julistaa sodan Rudolfille turnauskentällä myrskyn keskellä ( Wien-museo , inv. Nro 12.868), 1825, öljy kankaalle, 60,3 × 74,1 cm
  • Tutkijan taidemaalarin huone (Wien, Belvedere , tunn. Nro 2109), 1828, öljy kankaalle, 40 × 52 cm
  • Koominen kohtaus taidemaalarin studiossa (Wien, Belvedere, inv. Nro 2552), 1829, öljy kankaalle, 36,5 × 49,5 cm
  • Pojan muotokuva (Wienin museo, nro 1117.466), 1829, öljy kankaalle, 42 × 34,5 cm
  • Ladislaus Pyrkersin muotokuva (Wien, Belvedere, nro 4030), öljy paperille, soikea 32 × 26 cm
  • Maalarin studio Joan of Arcin kanssa (Budapest, Kuvataidemuseo, nro 3044), 1830, öljy kankaalle, 78 × 103,5 cm
  • Omakuva (Wienin museo, inv. Nro 13.940), 183035, öljy paneelissa, 23,3 × 20 cm
  • Nukkuva (Budapest, Kuvataidemuseo, nro 3051), 1831, öljy kankaalle, 68,5 × 51 cm
  • Ottokarin kuolema (Budapest, Kuvataidemuseo, tuotenumero 3055), 1832, öljy kankaalle, 103,5 × 84,5 cm
  • Viimeinen taistelu Rudolfin ja Ottokarin välillä (Budapest, Kuvataidemuseo, inv. Nro 3021), 1832, öljy kankaalle, 58,5 × 69,5 cm
  • Muotokuva taiteilijan äidistä Frau von Streitistä (Linz, Ylä-Itävallan valtionmuseo , inv. Nro KA 19), 1833, öljy kankaalle, 92 × 71,5 cm
  • Abraham heittää pois Hagarin (Wien, Belvedere, inv. Nro 2553), 1833, öljyn kankaalle
  • Tunnustus (Wienin museo, nro 16.698), 1834, öljy kankaalle, 128 × 96 cm
  • Kalastajan vaimo lapsineen (yksityisomistuksessa), 1835, öljy paneelissa, 41 × 49 cm
  • Der rich Prasser (Wien, Belvedere, nro 2087), 1836, öljy kankaalle, 85,5 × 133 cm
  • Hylätty kosija (Wien-museo, nro 10.140), 1836, öljy paneelissa, 63 × 48,6 cm
  • Kalastajan vaimo meren rannalla (Wien, Belvedere, tuotenumero 6166), 1837, öljy paneelissa, 39,5 × 48,5 cm
  • Silmälääkäri (Wienin museo, nro 48.679), 1837, öljy kankaalle, 94 × 125 cm
  • Luostarikeitto (Wien, Belvedere, nro 2088), 1838, öljy paneelissa, 85,5 × 130 cm
  • Arpalippu (Wien museo, inv.no.17.187), 1838, öljy kankaalle, 88,5 x 71 cm
  • Testamentin avaaminen (Wien, Belvedere, inv. Nro 2086), 1839, öljy paneelissa, 95 × 119 cm
  • Lesken penniäkään (Salzburg, Residenzgalerie, inv. Nro 595), 1839, öljy kankaalle, 97 × 127 cm
  • Shakkipeli (Wien, Belvedere), 1839, öljy kankaalle, 135 × 175 cm
  • Die Mutterliebe (Wien, Belvedere, tuotenro 280), 1839, öljy kankaalle, 50,7 × 42 cm
  • Viini, naiset ja laulu (Wien, Belvedere), 1839
  • Sanomalehdenlukijat (Wien, Belvedere, tuotenumero 2554), 1840, öljy paneelissa, 21 × 17 cm
  • Tähtitieteilijä Karl Ludwig Edler von Littrow ja hänen vaimonsa Auguste, synt. Bischoff (Wienin museo, inv. Nro 77.753), 1841, öljy pahville, 50 × 38 cm
  • Die Hundekomödie (Wienin museo, nro 33.163), 1841, öljy paneelissa, 60,3 × 65,8 cm
  • Romaanin lukeminen (München, Galerie Grünwald), 1841, öljy kankaalle, 63 × 78,8 cm
  • Madame Lenormand ennustaa Napoleonin (kadonnut) erottamisen keisarinna Josephine , 1841, öljy paneelissa, 74 × 83 cm
  • Lapsi ja hänen maailmansa (Wienin museo, nro 16.640), 1842, öljy paneelissa, 22,6 × 29 cm
  • Pienet virtuoosit (Wien, Belvedere, nro 6071), 1843, öljy pahville, 40 × 36,5 cm
  • Das ABC (Wienin museo, tuotenumero 30.846), 1843, öljy paneelissa, 38,5 × 35,5 cm
  • Seurustelu (yksityisomaisuus), 1844, öljy paneelissa, 45 × 57 cm
  • Gottscheer-poika (yksityisomaisuus), 1844, öljy paneelissa
  • Franz von Schoberin muotokuva (Wienin museo, nro 56.421), 1844, öljy paneelissa, 16 × 13 cm
  • Kumottu korko (Linz, Ylä-Itävallan valtionmuseo, inv. Nro G 2033), 1844, öljy puulle, 90 × 108 cm
  • Die Dorfpolitiker (Wien, City Galerie), 1844, öljy paneelissa, 36 × 40,6 cm
  • Das Stiegenweibchen (Wien, Kunsthandlung Hassfurther), 1845, öljy paneelissa , 42 × 33,5 cm
  • Franz Stelzhamer (Linz, Ylä-Itävallan valtionmuseo, osanro G 681), 1845, öljy kankaalle, 74 × 60 cm
  • Franz Danhauser, taiteilijan veli (Wienin museo, nro 71,809), 1845, öljy pahville, 34,3 × 27,2 cm

kirjallisuus

nettilinkit

Commons : Josef Danhauser  - Kokoelma kuvia, videoita ja äänitiedostoja

Opiniones de nuestros usuarios

Kristina Ollikainen

Vihdoinkin! Nykyään näyttää siltä, että jos he eivät kirjoita sinulle kymmenentuhannen sanan artikkeleita, he eivät ole tyytyväisiä. Hyvät sisällöntuottajat, tämä ON hyvä artikkeli aiheesta Josef Danhauser

Mirka Rissanen

Kiitos tästä Josef Danhauser koskevasta kirjoituksesta, juuri sitä tarvitsin., Kiitos tästä Josef Danhauser koskevasta kirjoituksesta, juuri sitä tarvitsin.

Erno Taskinen

Vihdoinkin artikkeli aiheesta _muuttuja, joka on helppolukuinen., Kiitos tästä kirjoituksesta aiheesta _muuttuja