Soittokello ja vasara



Internet on ehtymätön tietolähde, myös Soittokello ja vasara:n osalta. Vuosisatojen ja vuosisatojen mittainen inhimillinen tieto Soittokello ja vasara:stä on valunut ja valuu edelleen verkkoon, ja juuri siksi siihen on niin vaikea päästä käsiksi, sillä löydämme paikkoja, joissa navigointi voi olla vaikeaa tai jopa epäkäytännöllistä. Ehdotuksemme on, ettet haaksirikkoutuisi Soittokello ja vasara:ää koskevien tietojen mereen ja että pääsisit kaikkiin viisauden satamiin nopeasti ja tehokkaasti.

Tässä tarkoituksessa olemme tehneet jotain, joka menee pidemmälle kuin itsestäänselvyys, keräämällä ajantasaisimmat ja parhaiten selitetyt tiedot Soittokello ja vasara:stä. Olemme myös järjestäneet sen niin, että se on helppolukuinen, minimalistisen ja miellyttävän muotoilun ansiosta, mikä takaa parhaan käyttökokemuksen ja lyhimmän latausajan. Teemme sen sinulle helpoksi, jotta sinun tarvitsee vain huolehtia siitä, että opit kaiken Soittokello ja vasara:stä! Jos siis olet sitä mieltä, että olemme saavuttaneet tarkoituksemme ja tiedät jo kaiken, mitä halusit tietää Soittokello ja vasara:stä, otamme sinut mielellämme takaisin näihin sapientiafi.com:n rauhallisiin meriin, kun tiedon nälkäsi herää uudelleen.

Kello ja vasara tai hometta on noppapeli . Peli ilmestyi 1800-luvun alussa ja muutaman vuosikymmenen kuluessa siitä tuli menestyvä saksankielisen alueen ulkopuolella (englanti: Bell ja Hammer tai White Horse , hollanti: Klok en hamer , ranska: Jeu du cheval blanc , espanja.: El juego del caballo blanco ).

Se oli suosittu salipeli Hanukkah-festivaalin aikana, etenkin juutalaisten keskuudessa (kuten Dreidel- peli). Vuoden 1945 jälkeen peli katosi melkein kokonaan.

Legendoja pelin historiasta

Usein oletetaan, että keksijä oli wieniläinen taidekauppias Heinrich Friedrich Müller (17791848). Müller osallistui pelin leviämiseen, mutta mikään ei puhu hänen kirjoittajansa puolesta. 1800-luvulla syntyi väite, että peli oli germaanista alkuperää. Tämän legendan mukaan Schimmel-kortti Sleipnir osoittaa, että vasara oli Thorin vasara ja kello oli myöhempi ainesosa kristillisistä ajoista. Schadler puolestaan viittaa kuvasymbolien alitajuiseen eroottiseen merkitykseen.

Säännöt

Seuraavat määräykset perustuvat seuraaviin lähteisiin:

Erwin Glonnegger : Iso pelikirja, Drei Magier Verlag 1999, Ravensburgerin ja Stomon peliversioista vuosina 1950, 1960 ja 1974 sekä Alan Winstonin verkkosivuilla.

Koska nämä säännöt yhtäältä eroavat toisistaan monin tavoin, toisaalta ne eivät selitä kaikkia mahdollisia pelitilanteita, tässä yritetään rakentaa johdonmukainen ja täydellinen sääntöjoukko näiden sääntöjen kuvausten perusteella.

Kelloa ja vasaraa soittaa vähintään kaksi, mieluiten kolme tai viisi ihmistä.

Pelin materiaali

Peli sisältää kahdeksan pelinoppaa, viisi pelikorttia ja pelirahaa tai rahakkeita riittävässä määrin, sekä pelivasaran huutokaupan pitäjälle ja kassa.

Noppa

Kummallakin kahdeksalla erityisesti suunnitellulla noppalla on arvosymboli vain yhdellä kuudesta kasvostaan, loput viisi kasvoa ovat tyhjät (ts. Tyhjät). Kuusi noppaa on numeroitu yhdestä kuuteen (ts. Yksi kuolla näyttää kuusi silmää toisella puolella ja on tyhjä muilla viidellä kasvolla, yksi kuolla näyttää viisi toisella puolella ja on tyhjä toisella puolella jne.), Samassa tavalla, yhdessä kuutiossa näkyy symboli "kello" ja toisessa symboli "vasara".

Kortit

Peli vaatii myös viisi kuvakorttia, joilla on seuraavat esitykset

  • Kellopurkki
  • vasara
  • Soittokello ja vasara
  • Muotti
  • Julkinen talo

Peli

Jokainen pelaaja saa ennen pelin alkua yhtä monta rahaketta (esim. 36 kappaletta), ylimääräiset rahakkeet erotetaan. Jokainen pelaaja maksaa peruspanoksen (esim. Neljä rahaketta) kassakoneeseen.

Huutokauppa

Viisi pelikorttia huutokaupataan, ja korkein tarjoaja maksaa kauppahinnan kassaan. Kortit huutokaupataan satunnaisessa järjestyksessä englanninkielisen huutokauppamenetelmän avulla .
Pelaaja voi tehdä tarjouksen yhdestä, yhdestä tai useammasta kortista.

Palkintojen arvonta

Ennen kuin pubi aukeaa

Pelaajat heittävät nyt kaikki kahdeksan noppaa vuorotellen; Heiton tuloksesta riippuen tapahtuu seuraavaa:

  • Heittää ilman silmiä
    • Ilman merkkiä : Jos pelaaja heittää Schimmelin (ts. Nollasilmät) eikä merkkiä, ts. Bell tai Hammer, hän maksaa Schimmel -kortin omistajalle merkin. Jos Schimmel -kortin omistaja heittää Schimmelin itse, mitään ei kuitenkaan tapahdu, koska pelaajan on suoritettava maksu itse.
    • Merkillä : Jos pelaaja heittää Schimmel ja merkin, vastaavan kortin omistaja maksaa Schimmel -kortin omistajalle rahakkeen. Jos kello ja vasara heitetään, kortin omistaja maksaa kello ja vasara; jos heitetään vain "kello" tai "vasara", maksaa "kello" -kortin omistaja tai "vasara" -kortin omistaja. Jos "muotin" kortin omistaja heittää "hometta" "kellolla" tai "vasaralla" tai molemmilla, yllä oleva sääntö pätee myös; Jos Schimmel -kortilla olevalla pelaajalla on vastaava kortti itse, heitto menetetään (koska hänen olisi suoritettava maksu itselleen, katso yllä).
  • Heitto silmillä (silmien kokonaismäärä pienempi tai yhtä suuri kuin kassalaatikon sisältö)
    • Ei merkintää : Jos pelaaja heittää numeron ilman merkkiä, hän saa kassasta niin monta merkkiä kuin numero vastaa.
    • Symboleilla : Jos pelaaja heittää numeron symbolilla, vastaavan kortin omistaja saa kassalta niin monta rahaketta kuin numero vastaa numeroa.

Jos pelaaja heittää numeron, joka vastaa täsmälleen kassakoneen nykyistä sisältöä, kassakone tyhjennetään ja peli on ohi.

Heti kun pelaaja heittää numeron, joka on suurempi kuin nykyinen kassakone, pubi avataan.

Kun majatalo avattiin

Edellä mainitut silmäheittoja koskevat säännöt (kokonaissumma pienempi tai yhtä suuri kuin kassalaatikon sisältö) pysyvät voimassa, mutta myös seuraavat:

  • Heitto silmillä (silmien kokonaismäärä suurempi kuin kassan sisältö)
    • Ilman symbolia : Jos pelaaja heittää kokonaissumman, joka on suurempi kuin nykyinen käteispiste ilman symbolia, pelaajan on maksettava vastaava siirto vuokranantajalle (eli pubikortin omistajalle). Jos isäntä itse kerää tällaisen summan, mitään ei kuitenkaan tapahdu.
    • tunnuksella : Jos pelaaja tai vuokranantaja heittää kokonaissumman, joka on suurempi kuin mitä kassalla on merkillä, kyseisen kortin omistajan on maksettava vuokranantajalle vastaava siirto.
  • Heitot ilman silmiä : Eri pelikuvaukset vaihtelevat suuresti tältä osin. Vaikka jotkut oppaat täällä eivät erota, onko majatalo auki vai ei, monet muut kuvaukset edellyttävät seuraavaa:
    • ilman merkkiä : Jos pelaaja heittää Schimmel -merkin, Schimmel-kortin omistaja maksaa yhden merkin kassakoneeseen.
    • Kyltteillä : Jos pelaaja heittää "muotin" ja kyltin ("soittokello", "vasara" tai molemmat), vastaavan kortin omistaja maksaa merkin kassakoneeseen.

Pelataan

Jos kassakone on tyhjennetty tarkalleen, peli päättyy.

Jos pelimerkit loppuvat pelin aikana, hän voi yrittää myydä kortin; jos hänellä ei ole yhtään, hänet eliminoidaan.

Huomaa : Jotta yksittäisten korttien arvo voidaan paremmin arvioida, on hyödyllistä kasata voitetut rahakkeet vastaavalle kortille.

Trivia

Virolainen kirjailija Rein Raud julkaisi vuonna 2017 romaanin nimeltä Bell and Hammer ( Kell ja haamer , Tallinna 2017), jossa pelillä on symbolinen rooli.

Yksittäiset todisteet

  1. tunnetaan myös vasara ja Bell tiedossa
  2. Steinhude-lelumuseo: kello ja vasara . museum.de 3. maaliskuuta 2015.
  3. ^ Klaus Reisinger: Kello ja vasara. Wien 2005, s.8
  4. ^ Klaus Reisinger: Kello ja vasara. Wien 2005, s.5
  5. ^ Itävallan kansalliskirjasto / Kokoelma käsikirjoituksia ja vanhoja tulosteita: vasara ja kello . 2017
  6. Esimerkiksi Heinrich Handelmannin kanssa : Schleswigin, Holsteinin ja Lauenburgin herttuakuntien suosittuja ja lasten pelejä. Täydennys Müllenhoffin legenda-, satu- ja laulukokoelmaan. 1862, s. 69.
  7. Ulrich Schädler: Hammer und Glocke, julkaisussa: Strouhal et ai. (Toim.): Spiele der Stadt, Wien 2012, s.290.
  8. http://www.geocities.com/albrwi/schimmel/ ( Memento 12. maaliskuuta 2007 Internet-arkistossa )

kirjallisuus

  • Klaus Reisinger: Kello ja vasara. Wien 2005.
  • Ulrich Schädler: Vasara ja kello. Unohdettu peli, julkaisussa: Ernst Strouhal / Manfred Zollinger / Brigitte Felderer (toim.): Kaupungin pelit. Onni, voitto ja harrastus (luettelo Wienin museon 384. erikoisnäyttelystä, 25. lokakuuta 2012 - 2. huhtikuuta 2013). Wien / New York 2012 [Passages of the game 4], s. 290; Luettelo ja kuvat s. 291295.

Opiniones de nuestros usuarios

Leo Nyman

Hieno postaus aiheesta _muuttuja., Hieno postaus aiheesta _muuttuja.

Kjell Lähteenmäki

Tieto Soittokello ja vasara on erittäin mielenkiintoista ja luotettavaa, kuten muutkin tähän mennessä lukemani artikkelit, joita on jo paljon, sillä olen odottanut lähes tunnin Tinder-treffejäni, eikä hän ilmesty paikalle, joten luulen, että hän on pettänyt minut. Käytän tilaisuutta hyväkseni ja jätän muutaman tähden yhtiölle ja paskannan vitun elämääni

Andrei Jääskeläinen

Vihdoinkin! Nykyään näyttää siltä, että jos he eivät kirjoita sinulle kymmenentuhannen sanan artikkeleita, he eivät ole tyytyväisiä. Hyvät sisällöntuottajat, tämä ON hyvä artikkeli aiheesta Soittokello ja vasara